Sidor

26 mars 2011

Happy Easter

Ja, jag vet att det kanske är lite tidigt, men jag blev så inspirerad av ett kort jag såg i senaste Magnolia-tidningen. Så här blev mitt kort. Hoppas ni gillar det :)





Jag har använt mig av ett ljusgult cardstock i basen i måttet 6" x 12". Skär 1,2"  från varje kant, börja vid 1" och sluta vid 7", längs med vare långsida. Biga/Score/Vik vid 1", 2" och 7" på varje sidas smala kant. B/S/V vid 6" på mittendelen. Vik sedan enligt bild. Ned, upp, ned :)
På de smala sidorna har jag använt ett blommigt papper från country companion, detsamma gäller pappret längts fram, där jag även har använt en punch från Martha Stewart. I mitten har jag använt en bit ljusblått papper, placerat längst bak, sedan har jag stämplat med en textstämpel i lavendelfärg på vitt papper som jag sedan har färgat in i gul ton med Destress från Tim Holtz och placerat framför.
Stämplar från Magnolia - Tilda Holding Egg Basket och Kanin från Tilda With Her Bunny. Målade med promarkers.

Challenges this project qualifies for:
Paper Play -#12 Distress

Inga kommentarer: