Sidor

25 sep. 2011

Julkort KennyK / Chrismas in september

Hej
I fredags hade vi ju skrapmara:) Jättetrevligt var det med mycket prat och skratt :) Precis som det ska vara.
Hade med mig hur mycket saker som helst, för mycket. Måste bli bättre på det där med att planera vad jag ska göra. Har man för mycket med sig är det lätt att inget blir gjort.
Men den här gången lyckades jag iallafall skrapa ihop några kort :) Och nu ska ni få se ett av dom.
Har rätt nyligen köpt några härliga digi´s från Kenny K. Och eftersom jag älskar att sitta o färglägga så hade jag några motiv klara:)
Till det här kortet använde jag julpapper från Papermania enchanted christmas köpt hos WeraLena som jag bara tyckte passade så bra till det här målade motivet.
Och som vanligt bråkar jag med min kamera
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
This Friday we had a scrap"mara" (scrap till you drop) :) really nice, with much talk and laughter:) Just as it should be.
Had with me lots of things, too much. Must get better at planing what to do. If you have too much with it, it is easy that nothing gets done. But this time I managed to do a few cards:) And now you'll see one of them.

I recently bought some lovely digi's from Kenny K. And since I love to sit o paint I had already some painted :)
For this card I used paper from Paper Mania Enchanted Christmas bought from WeraLena that just seemed to fit so well for this painted scene.

And as always my camera sucks!




Supply List
Images
KennyK "Eva Pearl" Steampunk Burlesque
Stamp Ink

Dew drop - Brillianc: Galaxy gold

ProMarkers/TriaMarkers

Paper
Papermania "Enchanted Christmas" WeraLena

Sentiment/Text
Inkido "Med önskan om en riktigt God Jul"

Misc. Supplies
Gold ribbon
Stickles "star dust"
Self Adhesive Pearls
adhesive

Challenges this project qualifies for:
Kennyk krafty girlz challenges-62-christmas-cards in september

10 kommentarer:

Allison sa...

lovely card
AllisonX

kortmakeri och känslor sa...

Jättefint. Jag skulle egentligen vilja färglägga stämpelmotiv men jag tror inte att det passar mig så.
Verkligen jättefint kort!

Kattiz sa...

Wow så snyggt, och vilken underbar färgläggning! Blir lite nyfiken på pappret som också ser hur fint ut som helst, ska ta ett besök i shoppen tror jag ;)
Tack för att du är med oss denna vecka hos KKKGC och lycka till. Kram Kattiz

Rosemarie sa...

Vilket läckert julkort! De tuffa färgerna passar så bra till motivet och ändå har du fått med julkänslan. Läckert!
Kram
Rosemarie

onkis sa...

Vilket jätte läckert julkort,
detta gillade jag.
Ha en trevlig helg!

xxxtglxxx sa...

Your colouring of this image is amazing! Wow! :)

Stunning card, just so so clever! :)

hugs

xxalisonxx

Anna-Karin sa...

Hej,
Superfint kort. Härliga färger.
Kram
Anna-Karin

tiggertastic sa...

adore all the black tones on this make

Good luck in the challenges, hugs Sarah-Louise My Blog

Designing for:
Crafty Purple Frog , Sweet Pea Stampers ,Bearly Mine Designs , Kenny K and My Time To Craft

jessie72 sa...

Skit läckert! Såfg detta först nu men det gör väl inget. Kramiz J

MirreP sa...

Häftigt kort. Så snyggt färglagt, gillar verkligen Kenny k stämplarna!
Kul med lite andra färger till jul.

Ha det gott!
Kram
Mirre