Sidor

1 okt. 2012

Julkort - K-designs o Tilda

God kväll :)
Här kommer det utlovade inlägget som jag skrev om igår.
Den här veckan är det bokslut på jobbet, igen. Så det är fullt ös, medvetslös. Det är helt galet hur mycket det är och har varit. Tiden bara flyger iväg både på arbetstid och fritid och man hinner knappt med hälften av det man tänkt. :) Jag ska försöka hinna runt till Er alla och se vad ni har haft för er :)

Var ju som sagt på scrapträff i söndags. Jag hade packat saker för att göra julkort. Tänkte att det var bäst att bestämma sig för ett tema, annars blir det lätt att man tar med sig hela hemmet :) Och som vanligt hade jag packat med mig alldeles för mycket saker. Använde knappt nåt av det jag hade med mig :)

Det fanns några butiker på plats. Och den jag hade sett fram emot var K-designs :) Köpte de nya julpapperna som är sååå fina och några stämplar. Det är lätt att bli fartblind i när man står där bland alla härligheter :)

När jag såg pappret visste jag direkt vad jag ville göra :) Och för att framhäva pappret lite extra använde jag Stickles - Stardust. När är det fel med stickles?? hihi. Ville inte ha så mycket att bara för att papperna är så fina. Tildastämpeln ingick i det senaste stämpelpaketet från Magnolia :) Hade målat upp några Tildor innan träffen så att de var klara att användas.

Nu lite bilder:




Ha en bra kväll!
KRAMIS

Supply List

Stamp Ink
Memento -Tuxedo Black
Promarkers
Paper
Cardstock - White, Grey
Designer paper- K-designs - First Christmas "Christmas Mix"
 
Sentiment - God Jul
Punch - Snowflake
Misc. Supplies
Stickles - Stardust
Adhesive

Challenges this project qualifies for:

5 kommentarer:

Unknown sa...

Såå fint kort! Nä, det är nästan aldrig fel med stickles.

Kristina ScrapSalig sa...

Ooooh vad fint, frostigt, glittrigt och helt sagolikt vackert! Jaaa, visst är de vackra K-designs julark och du har verkligen framhävt detaljerna i arket! Snyggt med svart "inramning" och Tildan har du målat så snyggt!

Vad roligt med scrapträff OCH shopping! Förstår att det är lätt att ta med för mycket =)

Ha en skön dag!

Kram på dig!

Iffa ...... sa...

Hihi, det kan ALDRIG bli fel med Stickles!!!!

Underbart fint julkort du gjorde!! Vilka fantastiskt snygga papper, dom måste jag få tag på =)
Älskar verkligen detta kort och din stämpel är så söt och färgläggningen så fin!

Vad skönt att din hand mår bättre!!
Det hade ju inte gått med en ond hand och julkortstillverkning =)
Dottern mår ganska bra, i torsdags vakna hon och kunde inte böja ena armen(armbågen värkte)....., två dagar fick jag hjälpa henne och sedan börja den bli bättre igen, dessa kroppar.....imorgon är det "besiktning" för henne hos hennes doktor =)
Kram på dig!!

Majsan sa...

Hejsan Anna vännen,
men såå ljuvligt julkort, såå underbara papper och såå söta Tilda såå fint färglagt, NEJDÅ det är ALDRIG fel med stickles =)


KRAM MAJSAN

Åsalill sa...

Vilket underbart vackert kort. Som en frostig sagovärld. Fantastiskt. Jättefin färgläggning.

Kram
Åsalill