Sidor

3 okt. 2012

Fullt ös...

Hej hej!
Som jag nämnde i mitt förra inlägg är det lite mycket just nu.
Tycker det är så himla roligt att ni tar er tid att lämna lite avtryck hos mig:) Jag ska försöka hinna göra detsamma hos er. Har ju lite att ta igen :) Gör mitt bästa för att hinna med. :)

Lärde mig en ny vikning i söndags. Den fanns i tidningen Ett Trykk (tror jag den hette) Vet inte vad vikningen heter.
Man börjar med att skära en bit i 15x30,5cm. Biga vid 4,5cm, 11cm, 22,5cm.
På kortsidorna har jag stansat med en MS-stans.  Sen har jag "klätt sidorna med papper från Pion innan jag satt ihop kortet ha lämnat öppningar så att man kan ha mindre tags framtill. Båda sidorna där den större tagen på sidan ska in är öppna. Tagen har måtten 11x16cm. Den är också stansad längs ena kortsidan.
Min beskrivning är inte den bästa kanske. Ska se om jag kan få till en bättre med bilder lite längre fram :)
Nu lite bilder:




Ha en trevlig kväll :)
KRAMIS

9 kommentarer:

Lotta sa...

Åh så snyggt! Det är ju så kul med nya kortvikningar! kram Lotta

Marita Johansson sa...

Vilket fint kort

Kraaaaaam

Maritha sa...

Åhhhh vilket härligt julkort!!! =)

Kramen

Iffa ...... sa...

Vilken fin vikning och fantatiskt fint julkort!!
Jag älskar just det pappret, tycker bilden är sååååå snygg, använde det själv förra julen =)
snygg kantstans du använt!

Ja ibland har man mycket annat omkring sig och hinner inte riktigt in i bloggar....eller pysselhörnan för den delen, men så går livet, i vågor =)

Imorrn är det fredag igen, jippie!!
kramiz

xxxtglxxx sa...

This is beautiful Anna - I love those vintage images and it really has a soft and pretty feel to it! :)

hugs

xxalisonxx

Majsan sa...

Hejsan Anna,
men vilket ljuvligt kort, så kul med andra vikningar, så har du ju använd helt otroligt vackra papper, ME LIKE :)

KRAM MAJSAN

Åsalill sa...

Vilken fin vikning. Det är alltid roligt att prova på nya sådana. Jättefint dekorerat och papperen är underbara.

Ha en fin helg!

Kram
Åsalill

Yvonne sa...

Vilket fint julkort, gillar vikningen.
Underbart papper...

Unknown sa...

Tack för din kommentar på min blogg :)

Gillar verkligen dina julkort. Enkla men jättefina! Ser ut som en bra modell att göra flera utav :)

Kram