Sidor

7 okt. 2012

Tekoppar - Teacups

Godmorgon :)
Hade lite svårt att sova denna morgon. Så då passade jag på att lifta ett kort från senaste Creativity tidningen. :)

Stämpelmotivet och texten kommer från Papermania - Clearstamp - Lucy Cromwell: Teacups, paketet innehåller 10st stämplar, som jag föll för direkt :) Och när jag sedan såg det här kortet i tidningen så ville jag genast testa :)

Har valt andra papper än i tidningen. Jag valde ett papper från Stamperia - Lilac. Som jag använt både fram och baksidan på.
Måttet på mitt dubbelvikta kort är 13,5 x 27cm som är gjord i svart cardstock.
Insidan på kortet ska ha samma papper, men där gör jag en mindre enfärgad ruta så man ser mer av det mönstrade pappret.
-------------------------------------------------------------
Good morning :)
Had a little trouble sleeping this morning. So then I took the opportunity to make a card from last Creativity magazine. :)

Stamp motif and the text comes from Paper mania - Clear Stamp - Lucy Cromwell: Teacups, package contains 10 stamps, which I fell for immediately :) And then when I saw this card in the magazine, I immediately wanted to try :)

Having chosen other pattern paper than in the magazine I chose a paper from Stamperia - Lilac. I used both the front and back..
The measure of my folded card is 13.5 x 27cm which is made of black cardstock.
The inside of the card should have the same paper, but there I make a small solid color frame so you can see more of the patterned paper.



Nu ska jag äta lite frukost :) Och förhoppningsvis blir det ett kort till under dagen.
Ha en underbar söndag!
----------------------------------------------
Now I will eat some breakfast :) And hopefully I will do another card during the day.
Have a wonderful Sunday!
KRAMIS- HUGS

11 kommentarer:

Yvonne sa...

Wow, ett jättefint kort! Kommer nog att göra ett liknande tror jag.
Så fint.

Mona sa...

Vilket jättehärligt kort och så fina papper förstår att du blev inspirerad med de läckra stämplarna
Ha en bra dag
Kram Mona

Kristina ScrapSalig sa...

Jaa tänk, när man får sova länge vaknar man tidigt och när man måste upp skulle man kunna göra vad som helst för ännu en timmes sömn ;) Kul att du började dagen med att skapa, kan det bli bättre en söndagsmorgon? =)

Ingen dålig skapelse, superproffsigt kort och urläcker färgkombo! Vad häftigt med det delade stämpelmotivet, det vill jag också testa! Snygg komponering och jag gillar hur du "ramat" in alla delar med svart, stiligt och elegant!

Tackar för allt fint du skrev inne hos mig, det var en fin start på min dag! Hoppas att du får en fortsatt skön söndag och mer tid för pyssel!

Kram på dig!

kortmakeri och känslor sa...

Superfint som vanligt vännen!!!
Hoppas allt är väl med dig!
Kram!

Iffa ...... sa...

Hej!

Vilket fint kort!!
Det blir så fint när man delar på ett stämpelmotiv som du gjort, superfint blev ditt!!!

Önskar dig en fin söndag =)
kramiz

Majsan sa...

Hejsan Anna vännen,
men jösses så snyggt när du delat upp motivet, ojojoj I LOVE IT :).
Såå snygga papper också, helt otroligt snyggt :)

KRAM MAJSAN

Maritha sa...

Åhhhhhh så snyggt!!! Det ska jag komma ihåg....att dela motivet så där!! Coolt!! Underbart kort! =)

Kramen

Lotta sa...

Så snyggt!! Blev väldigt bra med ett delat motiv så här! kram Lotta

Åsalill sa...

Så himla fint det blev att dela på motivet så där. Som en 3D effekt nästan. Härliga färger och jättsnyggt!

Ha en fin dag!

Kram
Åsalill

Stephi sa...

men vad mycket fint du gör, verkligen kul ide med detta kort

solaz sa...

Tack, det passade mej perfekt... ;) Jättefint.